måndag

En lugn start på veckan och inte alls lika jobbigt som jag hade förväntat mig. Det fanns utrymme till friskvårdstimme, glädjeskutt. Nästan. På parkeringen utanför min arbetsplats såg jag två väktare/ordningsvakter sätta handfängsel på en man i 50-årsåldern. När händerna var låsta bakom mannens rygg kom ytterligare två storväxta ordningsvakter springandes för att sedan tvinga mannen att sätta sig ner på en bänk. Han såg så rädd ut, ledsen, sorgsen, benen liksom skakade på honom vilket jag kunde se från några meters avstånd. Vad kunde denna man möjligtvis ha gjort, för att kräva fyra stora män för att "övermanna" honom. Han gjorde inte ens motstånd, och jag kunde inte annat än tycka synd om honom. Dagens tråkighet.

Såg förresten "Flightplan" igår, den var inte sevärd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0