sunday

Begravningen är nu avklarad och den var på många olika sätt krävande. Hursom helst var det ett fint avslut på det liv som passerat oss. Efter begravningsmiddagen for vi till Ludvika för att förgylla staden med vår tillvaro, allt i sällskap med en finfin gammal Volvo kombi a´la 80-tal.
Sen kväll igår kom vi fram till att vi skulle fara hem till Stockholm igen, borta bra men hemma bäst, sägs det ju. På vägen hem såg vi en räv, en grävling, en hare, ett roadkill och en bilolycka. Bilolyckor är läskiga, särskilt nu när vi fick krypköra förbi den demolerade bilen, man undrar nu vad som hände föraren. Alla vilda djuren som rör sig på väg och vägren är också läskiga, jag kan inte ens föreställa mig paniken om jag skulle råka köra på något.
Appropå de djur som jag fint räknade upp, så får de mig att tänka på någon barnserie som gick under sent 80- eller tidigt 90-tal. Den handlade om just skogens alla djur och det fanns tillochmed en uppsättning gipsfigurer att köpa. Eller jag fick själva formen att gjuta gipsfigurerna i, men det spelade ingen roll hur många gånger jag försökte, rådjuret tappade alltid sitt huvud när jag skulle avlägsna formen. Det stör mig än i dag, även fast jag tappat större delen av den fascination jag en gång hade över gipsgjuteri.

Inatt drömde jag mardrömmar om strukturtapeter och trasiga avgassystem.


Kommentarer
Postat av: Karin

ja..strukturtapeter är läskiga saker..=) och ang påkörda djur så är det läskigt att bara köra på en fågel, när dom dunsar i framrutan, tycker jag..usch usch

2008-04-06 @ 18:42:12
URL: http://litenbrun.blogg.se
Postat av: Karin

jag vet inte..jag är ledig imorrn, kväll på tis och sen dag resten av veckan, utom fre (ledig) sen jobbar jag helgen..=) men jag tar hand om dig du..=)

2008-04-06 @ 19:19:36
URL: http://litenbrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0