the final countdown.

Jag befinner mig på slutsträckan, 6 dagar kvar till beräknad förlossning. Jag följer alla kloka råd och tar det lugnt, samlar krafter och läser böcker. Jag förhör nära&kära om deras graviditeter och förlossningar i hopp om att bli lite klokare, lite tryggare. Det märks att människor i min omgivning bryr sig om mig, om oss, för telefonen har väl aldrig ringt så ofta som den gör nu. Det känns väldigt bra och värmer hjärtat ytterligare.
Mitt tidigare begär efter julmust och skumtomtar har ersatts av RedBull och Aladdin chokladask. Dessvärre är de två sistnämnda ett big No-No. Men ändå, drömma går ju!

   

Åh så gott den dagen det åter igen är tillåtet att dricka denna underbara dryck. Den dagen då jag har samvete att äta alla goda bitar ur chokladasken. Trillingnöt, tryffel, nougat...


Kommentarer
Postat av: Vonka

ja redbullen är väl bäst att vänta med men jag läste minsan...ja i högst vetenskapliga tidskriften "Aftonbladet"...att chokladsmask under graviditeten gav glada barn :) Det tog jag fasta på så det var daim och dubbelnougat några gånger i veckan där mot slutet :D



KRAM!!

2008-12-10 @ 10:36:42
Postat av: Emma

Vonka: Åhå, ja "Aftonbladet" är ju skriven utifrån evidensbaserad forskning av högsta klass! Så jag kanske ska ta fasta på detdär med chokladen, det är ju så gott. Annars är det mer "lussebullar bygde denna vackra kropp" för min del :)



Kram!!

2008-12-10 @ 13:18:18
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0