färgval

Jag köpte en klänning till bröllopet jag ska på i maj. Det blev en ganska enkel ljusgrå klänning med breda axelband, eventuellt tänkte jag klippa bort dom och låta klänningen bli axelbandslös. Eftersom grått kan tyckas vara lite tråkigt till ett vårbröllop så tänkte jag smycka ut den med ett sidenband runt midjan. Min fråga är nu alltså om jag ska välja ett sidenband i orange eller grön?

Så nu mina kära vänner litar jag på att jag får lite goda råd!

image33
(Min klänning saknar det blommiga bandet som finns på bilden)


Kommentarer
Postat av: Karin

hmm..svårt att välja, båda färgerna är fina till grått, grönt är ju lite mer vårigt i och för sig, sen tror att du skulle kunna passa i orange med =) Om jag skulle haft den så hade jag nog tagit grönt ändå (fast det beror på vilken grön nyans det är dådå), men det är min åsikt, brukar sällan ha kläder med orange i..eller typ aldrig =)

2008-03-09 @ 18:37:49
Postat av: Emma

Ja men det blir nog grönt! Jag hade tänkt mig nån riktigt gröngrön, alltså inte neongrön men duvet.. Klargrön. Jag kan visa sen när jag köpt så får du komma med ärligt betyg!
Går nätterna bra?

2008-03-09 @ 21:23:53
URL: http://milkandapples.blogg.se
Postat av: Amelie

Ja alltså du vet ju vad jag tycker om färgen orange. Men ta absolut inte bort axelbanden!!

2008-03-10 @ 00:49:02
URL: http://skeppohoj.blogg.se
Postat av: Karin

jo då det går bra faktiskt..fast man räknar ner lite nu..4 av 11 nätter gjorda =)

2008-03-10 @ 07:52:42
Postat av: Amelie

Nja men det går väl bra när du syr? Jag tycker bara att det är snyggare med axelband, mer classy. Jag är i samma problem för övrigt, min syster ska gifta sig i maj och jag ska vara vittne.
Självklart så är det kjolen det är fel på! Har för mig att de flesta såna där kjolar som man sydde av jeans blev så.

2008-03-10 @ 18:51:29
URL: http://skeppohoj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0