Våfflor

Kom nyss hem från mina svärföräldrar, de bjöd oss på våfflor och påskmust. Och te såklart. En av mina favoritsysselsättningar just nu är fika hemma hos dom, umgänge med äldre vuxna är helt klart underskattat.
När jag kom hem från jobbet förresten hittade jag en märklig lapp i vår brevlåda, ett obefogat klagomål alltså, men såklart ingen som vågade skriva under med namn. Först tog jag ganska illa vid mig, sen blev jag arg och nu rycker jag bara på axlarna. Jag gick igenom trapphuset, dörr för dörr, och ringde på för att ta reda på vad saken gällde. Ingen av de jag pratade med hade skrivit lappen, och ingen hade heller störts av vår hund. Det var alltså det lappen handlade om, att vår hund ylar oavbrutet. Det roligaste var ändå att fler än jag och Lenny tror att det är vår omtalade granne ovanför som skrivit. Jag fick höra skvaller och se menande fingrar peka åt deras lägenhet. Rätt tragiskt egentligen. Destruktiva förhållanden alltså.

I morgon åker jag till Västerås och bor i den omtalande Skrapan. Ni som kan tänkas vilja hålla mig sällskap kan väl slå mig en signal?
image39

Kommentarer
Postat av: Karin

dom som troligtvis hade skrivit lappen..svarade dom när du ringde på då?..vilka muppiga grannar du har som inte kan ta åt sig..när det är dom som faktiskt stör..

hälsa Västerås från mig..=)

2008-03-13 @ 20:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0