trasig själ.

Eller kanske inte så trasig själ men trasig kropp. Har arbetat hela helgen vilket till en början kändes enormt jobbigt. Alla kollegor jag arbetat med har dock varit guld och trevliga, trots att vi slitit i stort sett varenda minut. Det var länge sen jag hade genuint roligt på jobbet och det är alltid roligt att lära känna folk lite bättre. Denhär helgen var det narkossjuksköterskor och narkosläkare som stog för underhållningen och utan det hade jag varit förstörd. Kroppsligt dock, ujuj.. Mitt bäcken börjar värka rejält och jag har fått anamma "pingvingången", ser väldigt lustigt ut men känns ack så befriande. I morgon är ledig dag  vilket innebär sängläge för min del.

Fredagen förresten, väldigt trevlig dag. Jag blev rejält bortskämd av min kära mor så nu har jag väldigt mycket av det som behövs till bebisens ankomst. Ett hett ämne i helgen förresten har varit dethär med namn och då främst pojknamn. Lenny och jag har fortfarande inte hittat någon namn om det skulle bli en pojke, har ni kanske några förslag? Det känns som "Hans-Douglas" inte fungerar så länge till, haha,

Kommentarer
Postat av: Amelie

Testat http://www.thinkbabynames.com? Den sidan har en bra sökfunktion. Man kan söka på t.ex. skandinaviska, fornengelska, bibliska namn osv. Bara att skriva in lite vad som helst i description-fältet.



(Okej nu kanske du har fått den här kommentaren typ 2000 gånger men det vill ej funka!)

2008-09-21 @ 22:12:54
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: Vonka

Hans-Douglas är ju givet... annars kanske Claes-Arthur kan vara något. Fast det blir ju väldigt långt...sett på singelmammor?? Hon Joni är ju bara för cool och hennes unge Silas är ju det oxå. Det namnet skulle passa er och ert busfrö...ni är ju också sådär coola. Emma, Lenny och Silas...ja, det tycker jag är fint. :) Kram! Ps. Va köpte ni för babygym? Jag såg ett på Nisses jag vill ha, kostade "bara" 399 kronor!!

2008-09-23 @ 08:46:37
Postat av: lotta

hej Emma. Fick adressen av kajsa (östblom!!).Jag är hennes syster Lotta. Är in här o kikar lite då och då.Jag har inga förslag på pojknams..har använt alla mina favoriter själv ;-)..Fast Hampus tycker jag mycket om, men det passade inte in i vår "flock" ler

Det ska bli spännande att läsa när bebben kommer vad det vart.

Sköt om dig

Lotta

2008-09-23 @ 17:44:48
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Ammi: tack för tipset, ska kolla in den sidan!! Eller så kan du hjälpa mig när du bjuder hem mig på 90210-kväll ;)



Lotta: Nämen hej! :D Hampus är faktiskt jättefint, det namnet har varit på tal här hemma. Vi har haft några andra som känts bra ända tills någon känner någon med samma namn (som såklart förknippas med nåt dåligt). allt väl med familjen?



Vonka: Haha ja det är nåt fultsnyggt med alla dubbelnamn, mest bara fult, men roligt. Vi hade 2 namn men det ena valdes bort för att svärmor tycker det lät överklass och brat, det andra valdes bort för lenny förknippade med en dålig karaktär i en gammal svensk serie. aldrig blir man nöjd!



Ah babygym, jag köpte faktiskt ett på Babyproffsen (men som jag spanat in länge) för 650:-. Det är svart, brunt och rött och med spöket Laban. Det finns ett annat fint med mumintrollen också. Men jag nöjde mig med Mumintrollets spjälskydd för "bara" 500:-.... suck. Man betalar mycket för nostalgi.





2008-09-23 @ 19:58:42
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Amelie

Iiiih.. angående 90210... Simon ville skitgärna se, så vi kunde inte låta bli. Sorry!! Men du borde definitivt ladda ner den pronto själv! Lite som OC fast roligare, bättre och allmänt mindre misär.

2008-09-23 @ 23:13:39
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: Amelie

Förresten så kan vi ju ta det när jag bjuder hem dig på pannkaksdejt! Pannkakor och pojknamn blir det! Jag ska sätta mig någon dag och se om jag kan komma på lite förslag sådär bara av mig själv också.

2008-09-23 @ 23:15:34
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: Emma

Amelie: Ah då ska jag ladda ner det ikväll, Lenny har faktiskt också tjatat på att han vill se det.

Pannkaksdejten ser jag fram emot, jag jobbar hela nästa vecka men sen efter det är jag i stort sett ledig fram till januari 2010 ungefär :)

2008-09-24 @ 09:46:49
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0