måndag. tillbaka till verkligheten..

..eller åtminstone tillbaka till shoppingen och mellandagsrean! Jag begav mig till Skäris på juldagen för att försöka göra några "fynd", big mistake. Om man som jag hatar folk, trängsel och att stå i köer så är man liksom lite fel ute. Bra att komma ihåg nästa år, ni får gärna påminna mig.
Snart är även nyårsafton överstökat och allt blir som vanligt igen. Vi tänkte bjuda på middag hemma hos oss, ingen stor tillställning men mina svärföräldrar och min bror med familj kommer. Lagom mycket och alldeles förträffligt trevligt om jag får säga det själv.

Har någon tips på hur man får små matvägrare att utveckla lite större aptit? Somliga dagar äter han okej, andra dagar inte ens hälften så mycket som han borde. Idag t.ex. åt vi lunch på Seyhmus för att det lät som en bra idé med plockmat och mycket att välja på. Det började med att all mat kastades på golvet (bortsett från smörgåsen förståss, guds gåva till bebisarna om man frågar Viggo själv) och slutade med att ägaren vänskapligt "kidnappade" Viggo. Han sprang med honom mellan borden, bar in honom till köket för att visa all god mat som lagades för att slutligen upprepade gånger försöka lära min son att säga "Turk på burk". Jag bara "nej, nej! inte lära honom dumheter, vi vill inte få stryk på blå linjen sen"... sa jag inte. Såklart. Mannen i fråga var fantastiskt gullig så jag fick dåligt samvete när han till slut lämnade tillbaka Viggo till oss med andan i halsen.





Kommentarer
Postat av: Karin

åh vilken fin idolbild! ;)

2009-12-31 @ 01:34:12
URL: http://www.soija.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0