2-månaderskontroll.

Vi var alltså hos läkaren i morse och kollade om allt var som det skulle, och som tur var hittade hon inget fel på Viggo. Hon sa att han var riktigt stark och att han var stor och såg ut som en 4-månaders, men det var inget vi inte redan visste. Angående koliken hade hon inget att komma med, tänkte skriva ut en medicin som dessvärre kunde ge andningsuppehåll så den tackade vi nej till. Hennes råd var att endast amma Viggo var 3e timma eftersom han har "så mycket att ta av", inte en chans sa jag eftersom han då kommer skrika och gråta. Tack och bock för ingenting.
I ett sista desperat försök ska vi nog testa akupunktur, vilket enligt min mening är mumbojumbo men vad har vi att förlora? Förutom pengar?

I morgon blir det Västerås trots allt och jag är skitnervös.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ursäkta, men vad är det för gammalmodiga råd du får?

Sådär gjorde man väl för 20 år sedan. Tycker det låter helt sjukt att man kan få sådana råd i dag...

Tur att du inte lyssnar!



Akupunktur har jag hört flera som gått på, och det har funkat för alla! Lycka till.

Han är förjävla söt =)

2009-02-11 @ 20:21:59
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: vonka

mumbojumbo kan vara guld det! Så kul att ni kommer hit!! :) Ses imorgon, kramelikramis!!

2009-02-11 @ 21:08:33
Postat av: Amelie

Vi ska till Västerås på fredag!

2009-02-11 @ 22:32:47
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: Emma

Carro: Jadu fråga mig inte... Finns ju inte en chans att jag tänker låta honom vara hungrig i 3 timmar och låta han skrika sig svettig. Oavsett om han är knubbig eller inte.. Håller tummarna för akupunkturen!



Vonka: Jag siktar in mig på 10.07-tåget till Västerås, men jag är lite nervös för hur man gör med vagnen! På sj.se står det att man måste fälla ihop dom..? Aja det visar sig, slår dig en pling när jag är på väg!



Amelie: Åh men åk tidigt?? Så kanske vi kan ses?

2009-02-11 @ 23:26:12
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Amelie

Mja alltså jag jobbar ju, så vi åker vid fyrasnåret någonting. Sen ska jag klippa mig kl. 17. Så det blir väldigt lite tid just på fredag. Du är bara där över dagen eller?

2009-02-11 @ 23:38:40
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: jennie karlsson

Anna Wahlgrens råd till alla ammande föräldrar är att ge barnen mat mat och ännu mera mat, då får man nöjda glada barn, barn ska tydligen heller inte skrika= missnöjdhet av ngt slag , mat , ont eller trött.Läs boken , jag gillar den skarpt. Barnaboken

2009-02-12 @ 11:57:41
Postat av: Emma

Jennie: Jag kollade upp boken på adlibris.se, ska nog göra ett försök med den. Just nu känns alla råd välkomna.

2009-02-14 @ 00:02:46
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0