räddaren i nöden.

Som jag tidigare nämnde så har Familjeliv hjälpt mig med svar som jag annars slitit mig i håret för, som tex hur man kan lindra magont, få barnet att sova osv. Dagens räddning däremot har varit Mora Träsk, ja, fråga inte... Barnsånger är lätta att sjunga med i, gjorde mig på gott humör även fast Viggos magont kanske inte försvann av det. Ja jösses, inte kunde jag för 1 år sen tro att "Fånt ja en körv.." kunde rädda en dag. Dethär är kanske ännu en grej som kanske inte bör avslöjas i bloggen? :)

På BVC vägde vi stora gossen som nu är uppe i härliga 5480 gram, mäta gör vi kanske på tisdag då jag ska dit nästa gång. Hon sa att Viggos hormonprickar ser "heelt normala ut" och inte alls så farligt som jag tycker. Hans vätskande öga beror enligt henne på trånga tårkanaler och inte alls ögoninfektion. Skönt.

Update 21.20
Glömde nämna att Viggo nog har kolik, lilla stackare. Det gör så fruktansvärt ont i själen när han har ont och inget jag gör verkar hjälpa, bortsett från ammning men det kan man inte göra 24 tmmar om dygnet. Man kan bli tokig för mindre. Semper magdroppar var ju som en fis i rymden, hjälper inte ett dugg.

Kommentarer
Postat av: Karin

ska bli kul att ses på söndag..=) kram kram

2009-01-16 @ 23:51:32
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Lollsan

Aj aj.. kolik låter inge vidare.. Har du provat att utesluta all mjölk för din del??? Har bvc nå fler tips på vad man kan göra??? Rasmus skrek mycket i början å de visade sig bero på att han ej blev mätt. Tycker inte de kan va så för Viggo då han ökar så bra i vikt. Men ge inte upp gumman. Mammalivet e väldigt kämpigt i början å jag kan ärligt säga att jag ville ge upp MÅNGA gånger å tyckte till å med att jag va världelös som inte älskade min son från första början. De tog mig ca3månader innan jag accepterade att mammalivet inte va som jag trodde. Efter de började jag vila när Rasmus vilade, struntade i städningen å tvätt å försökte njuta lite mer av dom bra stunderna.



Kämpa på å hör av dig om de e nåt jag kan göra eller om du bara vill prata av dig lite...



Många kramar

2009-01-17 @ 16:10:33
Postat av: Emma

Karin: Ah det blir jättetrevligt! Ska bli kul att träffa er igen, känns som om det var alldeles för länge sedan.



Louise: Hmm, nej vi har inte fått några tips från barnmorskan.. Hon är jätterar men inget vidare pedagogisk. Lite förvirrad och inte så pratsam, tyvärr. Snäll dock. Vi tänkte försöka utesluta mjölken från och med i morgon, ska åka och handla ikväll och köpa laktosfria produkter och så får vi se om det hjälper.

"Skönt" att höra att fler än jag upplever hemmalivet såhär. Ska försöka åka till mamma i Sala en helg inom kort, vore jätteroligt om vi kunde ses i Västerås då.

Kram

2009-01-17 @ 16:18:49
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: carro

Nä kolik är fasiken inte kul... Tänk på att sempers magdroppar kan ta 1-2 veckor på sig för att man ska märka skillnad! Även om ni inte tycker att det hjälper så innehåller det väldigt bra grejjer, så fortsätt med dom ändå =)

2009-01-17 @ 18:25:54
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Emma

Carro: Jaha? Jag hade ingen aning om det faktiskt, då fortsätter jag ett tag till med dom. Hade ni provat Minifomdroppar till Tilde och hjälpte dom i såna fall?

Kolik var inget vi hade önskat oss nej, men nu på helgen känns det mer hanterbart när min sambo är hemma. Vardagarna är hemska..

2009-01-17 @ 19:01:44
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Lollsan

E ni säkra på att de e kolik då??? Tydligen skriks de HELA tiden då...



Är lillkillen mjölkproteinallergiker som Rasmus va så hjälper de inte att byta till laktosfritt. Men prova det först en vecka å blir de inte bättre så prova sojaprodukter eller helt mjölkfritt.



Är du inte nöjd med er bvctant så BYT!!!! De är ni som ska vara nöjda å ni ska INTE skämmas om ni inte e nöjda.



Skulle va jätte skoj att träffas. Hör av dig när du e på väg hitåt :-)



Kram

2009-01-17 @ 19:54:31
Postat av: Emma

Louise: Nä säkra är vi ju inte, det var barnmorskan som sa. Tydligen så "räcker" det med att dom skriker ett gäng timmar om dagen. Oavsett vad så hoppas jag det snart går över. Har gått över till laktosfritt i första hand nu och får se om det gör någon skillnad..



Vi ska ge BVC-damen sista chansen på tisdag, får se vad hon säger om allting.

kram

2009-01-18 @ 21:45:36
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0