Lilla jag i stora världen.

Öppna förskolan var ingen höjdare idag då jag inte såg ett endaste bekant ansikte, besvikelsen var så stor att jag tillochmed* avstod jordgubbstårtan som de så snällt bjöd på. DET var duktigt gjort tycker jag.
Vi var även till BVC för dendär 6-månaderskontrollen, Viggo blev "godkänd". Inte så konstigt kanske, det var ju löjligt enkla test! Flytta klossar från ena handen till den andra, rulla runt & så lite andra barnlekar. Piece of cake!

Han väger 9480 härliga gram och mäter 72 ståtliga cm. Man jag är skeptisk till vikten, har han verkligen gått upp 640 gram på 3 veckor? Det låter ju onekligen ganska mycket.

På väg hem sprang jag in i en gammal klasskamrat som jag inte träffat sen just gymnasiet. Jag blir alltid lika förvånad när gamla vänner ser ungefär likadana ut som för 10 år sedan, medan jag själv har åldrats hur mycket som helst. Rynkor, gråa hår, gäddhäng,  you name it.

*tillochmed- stavas det så? eller skall det särskrivas?


Kommentarer
Postat av: jennie

särskrivas

2009-06-09 @ 19:57:14
Postat av: Karin

jag tror det ska särskrivas..=) annars kan du ju alltid skriva t.o.m =)

2009-06-09 @ 21:53:54
Postat av: Vonka

Vem var det?? Som du träffade alltså? :-)

2009-06-10 @ 18:40:47
URL: http://unchickmama.blogspot.com/
Postat av: Emma

Micke S! haha det var ju med blandade känslor..

men han såg fin och ung ut. skäggig

2009-06-10 @ 18:43:43
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Vonka

Ahaa, då förstår jag :-)



Du, va gött att han lägger på sig er prins. Ammar du fortfarande? Alvin hade gått ner i vikt nu när vi var där idag...ingen fara på taket tyligen. Hon sa att det var vanligt när man slutat amma...men känns ändå lite nojjigt! Köpte flytande margarin så nu jädrar ska maten befettas! :-)

2009-06-11 @ 22:51:37
URL: http://unchickmama.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0