-4 grader, strålande sol.

Vi har förkastat Anna Wahlgrens teori men hoppas kunna leva lyckliga i alla våra dagar ändå. Kameran bråkar igen så jag kan tyvär inte bjuda på nya bilder heller.

Imorgon vankas det babymassage på BVC och min sambo ska följa med. Blir spännande att se om han är enda pappan eller om det kommer fler. Hoppas på fint väder också så jag kan gå ut och promenera. Till er som inte känner mig så väl kan jag berätta att jag alltid varit lite av en vårhatare (förutom på vintern då jag fått för mig att jag längtar). Numer är jag däremot en riktig vårlover! (Eller om det beror på att det fortfarande är vinter och dethär är ännu en av mina skeva föreställningar?).

Men ändå. Jag vill slå ett slag för våren!

Kommentarer
Postat av: Karin

vår is the shit =)

2009-03-02 @ 05:52:42
URL: http://www.soija.se/
Postat av: Maria

Vi har kört sova-hela-natten kuren med båda trollen, fast "my way". Har funkat med båda, men man måste ge det lite tid. Fast jag tror ändå att det viktigaste är att man funderar på vad man vill och hur man ska göra och sen göra det som man bestämt sig. Och tro på sig själv! Ge det tid.



En ide kan ju vara att klocka hur länge Viggo är arg/har ont magen eller vad han nu uttrycker, kanske är det inte så länge som man upplever. Jag har ingen aning...för sist jag såg honom sov han bara ;).



Jag finns på MSN om du vill ngt.

2009-03-02 @ 11:07:03
Postat av: Amelie

Men Emma, vårhatare, hur kan du säga så? Jag vill åminna mig en massa fina vårdagar åkandes runt i din fina Golf!

Och förresten, det där med teorier verkar ju vara knepigt. Kör på lite egna anarki-barnteorier istället, det tycker jag låter ju bra. Verkar ju larvigt att påstå att något skulle funka på alla bebisar.

2009-03-02 @ 13:46:16
URL: http://skepp-ohoj.blogspot.com
Postat av: Emma

Amelie: jaa men visst har man fina vårminnen med golfen. Det var en fin bil och fina tider!!



Maria: Ja vi har kommit på litegrann hur vi vill ha det och försöker nu med våra egna idéer. Men när kan man börja med sovsa-hela-natten?? När det blir så dags, alltså om det inte funkar ändå, då kan ju du hjälpa oss komma igång kanske? När du kommer upp eller så?

2009-03-02 @ 20:00:35
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, hur gamla var de? 6-7 mån kanske? När jag tröttnat på att amma på natten. Man kan köra den tidigare också. Men man bör ju vara hyfsat pigg innan eftersom man får räkna med två skrikiga nätter innan bebisen fattar att det är nice att somna om och inte äta. Men det är värt det! För guuuuuud så skönt att ha en unge som somnar själv och kan somna om själv på natten. (Vilket inte gäller Linn i natt...gny och gnäll sen 4:a och nu mes :S).

2009-03-03 @ 07:16:48
Postat av: Emma

Maria: Ah det låter ju onekligen hur bra som helst att få sova hela nätter, elle åtminstone slippa amma. Vi har fått känna på det ljuva livet litegranna de senaste två nätterna då Viggo sovit 8 resp 9 timmar i sträck, utan uppvak och utan att äta. Vi har inte gjort något annorlunda mer än att se till att han är riktigt mätt när han lägger sig. Sen om det bara är en ren tillfällighet eller om det kommer fortsätta såhär återstår att se.

2009-03-03 @ 11:21:26
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0