rubrik överflödig.

Viggos 6-månadersdag väntar precis runt knuten, milda makaroner, hur hände dethär? Jag har skjutit på att välja förskola eftersom det känts som en evighet till just 6-månadersdagen då man bör ha ställt sitt barn i kö.

Idag var vi däremot på besök hos förskola nummer 2 och det verkade okej. Jag tycker det är svårt dock att veta vad jag skall kolla efter, vilka frågor jag ska ställa, vad är viktigt? Jag tror att jag är ganska kritisk och förväntar mig en riktigt, riktigt bra förskola. Existerar dom?
Jag vill ha bra & trevliga pedagoger, fräsch miljö som är väl anpassat efter barnen. Jag vill att maten som serveras skall vara ekologisk och jag vill ha en lummig gård som inte ligger för nära stora vägar och allt oljud och avgaser de för med sig. Bland annat.

Ni som har barn- Ge mig gärna tips på vad som är bra att titta efter.

Appropå något helt annat så vill jag skriva några rader om "Färjan" som går på TV just nu. Kollade en liten stund ikväll och frågan lyder: Har filmteamet bara jagat fatt på de riktiga originalen och vill under programmets gång enbart fokusera på att göra narr av människor? Eller, är det verkligen sådär det ser ut på båtarna?

Kommentarer
Postat av: sarah

DEt är verkligen så det ser ut på färjorna.. Det är jg och dom :D

2009-05-30 @ 11:23:20
Postat av: Anonym

När jag tittar på dagis utgår jag dels ifrån att jag själv jobbat på flera förskolor och dels från mig själv som förälder. Viktigt tycker jag att en bra stor gård är speciellt när de är små, det är svårare att gå iväg då. Det är bra om de är ute mkt (förkylningar...hygien är viktigt!). Annars vill jag att personalen ska vara trevlig och tillmötesgående. Gärna blandad i åldrarna, inte bara gamla uvar... Som lärare tycker jag att det är viktigt att de jobbar utifrån läroplanen och har tydliga prioriterade mål. Det tyder på engagemang!



Det tycker jag är viktigast. Fast jag tror eg. att de flesta fsk är rätt bra. Bara man klickar med personalen så...och inte kommunen sparar för mkt :S

2009-06-01 @ 10:05:08
Postat av: Maria

Inlägget om fsk var från mig, missade visst att skriva det ;)

2009-06-01 @ 14:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0