lördag. jobbdag.

Ibland blir det så tydligt att jag faktiskt är lite äldre än 22, vilket är den ålder jag oftast brukar identifiera mig med. Som när ynglingar reser sig från sin plats i kommunaltrafiken eller när jag kommer på mig själv att muttra över ungdomar som druckit en öl för mycket. Eller, som i dag, när jag hör dom prata! Ja, ungdomarna alltså. Satt bakom två riktiga bloggfjortisar på bussen idag och kunde inte låta bli att tjuvlyssna medan jag satt och virkade mina små mormorsrutor. Rättare sagt försökte jag lyssna men jag förstår inte vad dom säger! Och varför pratar dom med såna tillgjorda ljusa, fisförnäma röster?

"ja men shit asså.. asså.. hihihahi.. asså fatta grejjen, han ba'.. nä jag skoja! (i falsett).. tihii". Deras meningar är uppbygda av massa ord som inte ger något innehåll och "tihi" men ändå verkar de förstå varandra fullt ut. Mysteriskt, är vad det är!

Kommentarer
Postat av: sarah

Ha ha baby, du tyckte JAG var elak när jag dissade tihi-fjortisarna ;-)

2009-11-08 @ 08:31:55
URL: http://hannahpannah.blogspot.com
Postat av: mamma

ha ha hi hi ,ja det är så det är.Inte var ni så mina flickor.Hoppas Viggo mår bra.Vet att jag har tjatat på dig när det gäller influensa sprutan,men tänkte på Viggo och förkylnings astma!Det skrivs ju så mycket numera ......puss

2009-11-08 @ 10:18:27
Postat av: Amelie

Ja men usch, och så garvar dom jättehögt och tillgjort. Geeez, attention whore much?

2009-11-08 @ 13:16:48
URL: http://monamelie.blogg.se/
Postat av: Vonka

haha, va kul! Men du...inte menar du väl att ynglingarna reser sig för DIG på bussen?? :-D

2009-11-08 @ 15:39:56
URL: http://unchickmama.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0