tisdag.

Nu är tragedin ett faktum, Viggo har bitit sönder vårt fina vardagsrumsbord på riktigt. Nu är det inte längre bara några sugfläckar som fått träskivan att ljusna, han har gnagit bort en bit av hörnet. Jag förstår då rakt inte vad hans saliv består av men jag är övertygad om att det är nästintill frätande. Allt han stoppar i munnen vittrar sönder, bortsett från plast.
Jag berättade aldrig när han lyckades pilla bort en stor knapp från en mobiltelefon va? och svalde den. Ni vet den där runda, stora som sitter på SonyEricssons telefoner? Det tog 10 dagar innan den kom ut i blöjan, helt oförstörd. Skinande blank. Nu undrar ni säkert hur jag visste att det tog exakt 10 dagar, men det tänker jag inte erkänna.

Nu: klä på mig, köpa fika, invänta sällis. Först: lyssna på låten jag inte får lyssna på när Lenny är hemma med anledning att den är dålig och ger damp? (inte mina ord).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0