jag är så nöjd.

Men dra mig baklänges, nu kan i alla fall ingen påstå att jag inte tar vara på mina sista dagar. "Mina sista dagar", det är inte längre så dramatiskt som det låter, jag börjar bli vän med tanken att Viggo ska börja på dagis.
I morse t.ex mötte vi upp Långbromamman för att åka till ett äventyrsbad för barn, vi lunchade för att sedan träffa Trendy för en fika.
Jag vill här inflika med ett trevligt inslag som gjorde min dag (ännu bättre). Mitt i förorten gick vi förbi en liten butik som sålde diverse rysk mat och jag passade på att smita in en snabbis. Många av er vet att jag är överförtjust i ryska dockor och fick i butiken syn på massa fina som stod uppställda lite varstans. Jag frågade om priset men de var inte till salu, de skulle inte få in några och slutligen försökte jag med ett leende få köpa en av dom. Han skrattade, skakade på huvudet men bad mig vänta. Sekunden senare kom han tillbaka med en docka och gav den till mig. Jag insisterade på att få betala men han sa att det var en gåva. Vilken trevlig ryss va!?


Nåja. Men visst blir man glad när någon främling är oväntat snäll? Jag är fortfarande glad faktiskt. Mindre glad är jag på er läsare! Borde inte ni kommentera och fråga mig hur det går med träningen? Hur det går med semlorna? Jag kan tala om för er att vågen pekar uppåt men har ingen aning om vad det beror på (för mycket fika? inga långpromenader? 14 mackor om dagen?). Ja jösses, jag har inte det blekaste.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken snäll person :)

2010-03-24 @ 22:25:56
URL: http://www.soija.se.
Postat av: mamma

Ha ha ! Kul inslag.Men vilken trevlig människa som gav dig denna fina dockan.Inte viste jag att du gillade ryska dockor Emma! Semlorna ja. Det är svårt att banta i mars månad,men snart är det färdigt bakad för semlorna .Det kommer att gå bra för Viggo på dagis ålskling ,han får så många barn att leka med .Och det är bra för dig att börja jobba,och du inte får så mycket tid för alla fika stunder .Puss på dig och Viggo

2010-03-25 @ 05:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0