Vårsol, oh yes.

Våren är på väg, jag känner det ända ut i fingerspetsarna. Jag och Långbromamman träffades och vagnade sovande barn i parken idag. Vi satt på en bänk och fikade på te och smörgås, pratade strunt och försökte samla lite fräknar. Nu längtar jag till det bästa som finns, när sopbilen kommer och sopar bort allt grus från asfalten. Lovely.

Finns det någon där ute som sitter på något knep som trollar bort stress? Jag blir totalt överhettad och är sekunderna från kortslutning när jag ska klä på Viggo overall, stövlar, mössa, you name it. Där sitter jag på golvet fullt påpälsad själv, ett barn som absolut inte vill vara still, lite skrik, slingrar sig som en ål, och jag försöker i lugn&sansad ton vara pedagogisk och sjunga små sånger. Lugn och sansad på utsidan men i huvudet svär jag och undrar om fan inte självaste jultomten kunde komma och öppna ett fönster. Gaah, jag blir så varm!

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla gumman,du är bara så duktig,verkligen.Har ingen goda råd att ge,tror att du bara måste bita ihop.Snart är det vår och då slipper du alla kläder.PUSS

2010-03-10 @ 05:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0