lördag.

Det är ju verkligen så, att alltför många mammor ska vara så.. tävlingsinriktade är fel ord, men man ska gärna vara bäst. Det är präktigt hit och präktigt dit. Vems barn lär sig gå först, vem sover längst på morgonen, vem pratar flest ord osv. Den som hade värst förlossning eller mest smärtfri utan bedövning är ju också viktigt att jämföra. Nä, vad händer med alla mammor egentligen? Inte är väl jag så där präktig? Okej att mitt barn är snyggast och mest kompetent, men det är ju bara sanningen!

Kommentarer
Postat av: Karin

bäst barn vinner? ;)

2010-10-24 @ 15:22:57
Postat av: Vonka

har du börjat blogga igen va?! Bra! Ja många päron är så där...jag tycker det är tråkigt när föräldrar bara fokuserar på saker som hur gammal var..., hur lång är..., vad vägde..., när kom första.... Alla ungar är ju olika och jag tvivlar stort på att man kommer märka på våra barn om femton år vem som fick sin första tand först eller vem som hade störst fötter vid 1 år. :-) Jag ignorerar oftast sånt snack men tycker ju också synd om barnen som så tidigt får leva med sådant prestationskrav från sina föräldrar.



Allt bra annars?? Hade du en bra födelsedag? Skickade en hälsning på mobilen :-)

2010-10-31 @ 11:47:10
URL: http://unchickmama.blogspot.com/
Postat av: MONA SUNDBERG

HEJSAN! DET VAR ETT TAG SEDAN VI HÖRDES. HÖRDE AV KJELL ATT DET ÄR EN LITEN PÅ GÅNG;-) SÅ KUL OCH SPÄNNANDE. NÄR ÄR DET DAGS? HAR DU BYTT BLOGG SOM DU SA FÖR ETT TAG SEDAN OCH VAD HITTAR JAG DEN. STORA KRAMAR FRÅN MONA

2010-11-20 @ 18:36:17
URL: http://MORMORMEDHUNDARNA.BLOGGAGRATIS.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0