moln.

Dag som natt tänker jag på stringhyllan jag vill köpa till Viggos rum, det är bara lite pengar som saknas. Idag investerade jag istället i förvaringslådor till Viggos rum i Gunila Axéns härliga mönster. Jag fullkomligt älskar hennes moln! Förra veckan köpte jag två örngott i samma mönster och färg.



Första snön föll på oss i lekparken idag! Det var inte många flingor men ändå, det gav en liten försmak av vad som komma skall. Bortsett från det har dagen inte varit särskilt optimal. Viggo och jag gick på kondis för att ha en mysig mellisfika; han satt stilla i ungefär 7 sekunder och ville sen bara springa runt. Jag fick snabbt trycka i mig mitt fika och försökte få på en skrikande unge kläder (tänk: spagettiarmar och gelekropp). Han rullade runt på golvet som en sann dramaqueen och en annan mamma gav mig en medlidsam blick. Suck.

Vi gick till apoteket för att hämta ut medicin till Viggo: "Dålig idé mamma". Han sprang runt och röjde tills en gubbe gav honom en ask Corsodyl och bara "Här har du!". Viggo tystnade för en stund tills jag fick lov att ställa tillbaka kartongen, ka-ta-strof (Tack snälla gubben för den..).

Vi gick till nästa apotek eftersom första apoteket inte hade det vi skulle ha: En liten kö och en jävligt uttråkad unge. Han var rejält upprörd för att han inte fick trycka ut kölappar, det blev alltså åter igen aktuellt med golvrullning och skrik. Hans medicin var något som behövde blandas i ordning under några låånga minuter. Hurtiga gummor och gubbar försökte lönlöst charma Viggo och jag bara "låt oss vara, jag svettas ihjäl".

En snabbvisit till barnaffären för att kolla om de hade någon dockvagn: Viggo ville bara kolla på bilar och skrek och blev sådär spagetti som bara han kan bli. En nybliven mamma bara "åååh hur gammal är han, vad söt han är!" (Den här mamman fick krysta fram ett "mm.. he he he.. jättesöt. verkligen.. he he" *torka lite svett från överläppen*.

Ett besök till lekparken: Lyckat i en timma och hundrafjorton turer i linbanan (som kräver att mamman måste lyfta 15 kilo barn, hålla i, springa fram, tillbaka, fram, tillbaka...) tills klockan slog middagstid och Viggo rullade sig på den leriga marken a'la dramaqueen.

Tvungen att gå till Coop och handla middag: "Godis. Gooodis. Gooodis! GOOOODIS!!!". Kassörskan gullade lite utan att lyckas, log lite och bara "åh lilla gumman, är du trött?". Suck.

Hem, laga middag, äta middag, placera oss i kuddhörnan för att läsa böcker. Dålig mamma nickar till 7 gånger unnan jag hör låset vridas om och pappan kom hem. TACK. FÖR. DET.


Kommentarer
Postat av: Karin

men då, du är väl ingen dålig mamma, du är bara trött. Jag hade gett upp efter Apoteket och gått hem.. :)

2010-10-16 @ 01:12:52
Postat av: Cicci

jag är helt frälst i moln-serien.. och den där lampan har jag aldrig sett innan... Vilken sida är bilen från?

2010-11-13 @ 10:48:56
URL: http://tionolletttio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0