Ett inlägg om klänningar.

Det är verkligen skönt att hösten är på väg men jag har inga kläder som passar. Mina gamla gravidkläder är alldeles för stora och kläderna innan jag blev gravid är alldeles för små. Klänningar har jag däremot en del men jag börjar tro att det inte är något för mig.

Minns du när jag berättade om den dagen då jag kände mig fin i somrig klänning och en granne trodde att jag fortfarande var gravid? Samma sak hände igår när jag hade en annan klänning på mig.
Jag gick till tandläkaren och hon bara "Du har inte fått barn än?", synar mig sådär lagom mycket och bara "eller nej, det har du ju inte".

En annan typ av fiasko var för två veckor sen när jag inveg en alldeles ny klänning. Efter 20 minuter tog jag Ruben i knät, han bajsade ner sig totalt (från armhåla till fotknölar) vilket givetvis gick rakt igenom på mina kläder och jag slängde den i tvättmaskinen på 40 grader. Tack och adjöss underbara klänning säger jag bara, den är nu ett minne blott som krympte så mycket att den inte ens täcker underbyxorna.

Klänning + Emma = maybe not.

Vad ville jag säga om det här inlägget? Ingen aning. Förmodligen inget.


Kommentarer
Postat av: Vonka

haha, ja det är ju inte lätt det där. På Elias dop nu trodde min mormors svåger att jag var gravid igen. Det första han sa när han såg mig var -ojoj, nu blir det dyrt du! Jag fattade ju inget så han fick ju förtydliga med -Ja men du har ju en till på gång, redan. (På dalmål). Haha, jag skrattade så jag dog :-)

2011-08-30 @ 21:41:20
Postat av: Emma

Haha ja lite komiskt är det ändå kanske. Till min tandläkare svarade jag bara lite hurtigt att jag ser ut såhär, lite trivselfetma. Hon blev bara tyst så jag kanske gjorde saken värre. :)

2011-09-02 @ 23:05:22
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0