jo jo. jag lever, är bara lite tom på energi just nu.

Har tagit en paus i städandet här hemma och tittar runt lite på internet. Hittade bl.a den här käcka beskrivningen om hur ett barn upplever att få ett syskon.

"Tänk dig in i följande scenario:
En dag kommer din sambo hem med ännu en man eller fru och säger till dig: Var nu snäll mot den nya frun (eller mannen), jag älskar er båda två lika mycket, och tänk så roligt ni kan få sedan."

Det kändes lite som ett hugg i hjärtat även fast jag inte riktigt håller med i det där. Vore det sådär elakt att skaffa syskon borde man ju kapa äggledarna på alla kvinnor som fött sitt första barn.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Grattis Emma, och Lenny såklart! Tips: Det finns en massa bilderböcker som handlar om att få syskon, spana in på närmaste bibbla!

2011-01-16 @ 21:03:49
Postat av: Emma

Tack käraste Amelie! Jag tänkte faktiskt att jag måste läsa lite såna böcker för Viggo :)

Några filmtips på lager?

2011-01-17 @ 10:39:16
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Amelie

Hmm ja... få se.. nu kanske jag upprepar några men; Nowhere boy, The Runaways, The kids are all right, Never let me go och Black swan. En varning på Black swan dock, den är ganska otäck och väldigt psykologisk. Men sjukt bra, blir förvånad om Natalie Portman inte får en Oscar för den.

Och just det, I love you, man om ni inte har sett den.

2011-01-17 @ 12:28:37
Postat av: Amelie

The King's Speech! Såg igår och den var sjukt bra!

2011-01-18 @ 19:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0