"en unge i minuten"

Sitter här och tittar på TV 4 och deras nya serie "en unge i minuten". Programmet i sig är inte särskilt bra men jag tycker om att se förlossningar. Däremot blir jag väldigt irriterad på barnmorskorna och hoppas för allt i världen att jag inte får en liknande vid min nästa förlossning.

En av mammorna föder utan smärtlindring och barnmorskan kan inte sluta prata om hur fantastiskt det är och vilken duktig mamma det är. Jag förstår inte varför många ska hylla såna förlossningar? Sen känns det inte proffsigt att som barnorska säga i TV att man är duktig att klara sig ¨på profylaxandning.

Nej. Det är 2011 och varför ha mer ont än man behöver? Huvudsaken är att bebisen kommer ut och mår bra, det är ingen tävling. Sen är det inget fel att föda naturligt, men det ses som prestige i många fall.

Och kan barnmorskorna sluta pjåska och prata bebisspråk. Jag hade kastat ut dom.

Kommentarer
Postat av: Karin

har inte kollat programmet..men jag håller med du..larvigt..

2011-03-28 @ 23:24:08
URL: http://hurlangartjejmilen.blogspot.com/
Postat av: Vonka

Tycker barnmorskorna verkar jättebra. Skulle absolut inte vilja ha någon som står brevid och säger men tryck på nu då, ska det vara så svårt eller? Det föds barn varje dag och tänk på dem i afrika som föder på jordgolv, och här ligger du och gnäller. När man är mitt uppe i det så är man ju inte så fokuserad på hur de är utan man känner sig mest tacksam att de finns där. Så var det iaf för mig.

2011-03-29 @ 09:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0