vårmys.

Två lediga dagar på raken kom som en välbehövlig semester. Igår umgicks jag med fina vänner och idag blir det lite mer ensamt. Tänk er städning, vårpyssel på balkongen, fika i solen med bok och sedan en tur till lekparken när jag hämtat lilleman på dagis. Äntligen, äntligen säger jag bara.

Viggo har börjat prata mer och mer om lillebror i magen, han kramar, pussar och säger att lillebror ska ligga i hans säng och att de ska mysa. Det känns helt annorlunda att vänta barn nummer två. Med Viggo kände jag mer att varje vecka var spännande, läste om vad som hände i magen och pirrade av lycka varje gång jag kände hans sparkar.

Med den här graviditeten är det annorlunda. Inte lika spännande då graviditeten mer känns som en transportsträcka, lika underbart såklart och jag är tacksam för att allt flyter på så enkelt. Nu är det en helt annan nyfikenhet, jag längtar så mycket efter lillebror, hur ska han se ut? hur ska Viggo reagera? Jag ser så mycket fram emot att få en lite större familj. Det är härligt. Jag är lyckligt lottad som har så mycket kärlek och flyt i mitt liv, det är alldeles för få förunnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0