emma gör vågen.

Så kom dendär dagen då jag ställde mig på vågen. Med ganska gott resultat bör tilläggas. Jag har definitivt inte tappat alla kilon men det känns ju som att det fortfarande finns hopp om livet. Allt som allt gick jag upp 14 kilo under graviditeten och jag skulle bli väldigt glad om jag kunde tappa samtliga och eventuellt någon bonus på det.
Jag tänker inte lämna ut några siffror eftersom vikt för mig är ett känsligt ämne, men det är 4,5 kilo kvar till utgångsläget. Så. Det jag ville säga är att jag nu ska bli klyschornas kvinna och börja "mitt nya liv", och vad passar bättre än att avlägga ett nyårslöfte? Mitt nyårslöfte är att röra på mig mer, äta mindre skräp och mindre portioner mat. All pepp mottages!

Någon mer än jag som avlagt löfte?

Kommentarer
Postat av: carro

Jo, vi. Men vi tjuvstartade... =)

Jag har en låååååååååååååång väg att gå, jag borde väl väga ungefär 20 kilo mindre än vad jag gör nu. Fast jag nöjer mig med 15 faktiskt. Får se bara hur lång tid det tar att komma dit! Men jag gör det hellre långsiktigt istället för att man ska komma in i gamla vanor på en gång.



Lycka till =)

2008-12-29 @ 22:19:57
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Amelie

Sån våg har jag! I källaren haha. Mitt nyårslöfte är att äta mindre bröd. Och helst gå ner 10 kilo till på sikt, men det är inget löfte, vill undvika press :D

2008-12-29 @ 22:26:41
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: Karin

4,5 kg, det tar du lätt!



heja heja!



bara den här magsjukan går över så ska jag pallra mig till Friskis för spinning =)

2008-12-30 @ 09:06:42
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Karin: Ja hoppas din magsjuka ger med sig snart! Din blogg kommer bli den ultimata inspirationskällan för mig, du är så himla duktig Karin!!



Amelie: Undvika press är bra, jag satsar lite på tvärtom. Genom att skriva i min blogg hoppas jag att det blir lite mer jävlaranamma av det hela!



Carro: Ja precis, läste i din blogg att ni satsar på längre promenader och lite sådär, lägga om livsstil. Jag ska försöka mig på samma sak. Först bli av med mina 4,5 graviditetskilon, sedan ta itu med "bonusen"..

Lycka till du med! :D

2008-12-30 @ 19:41:26
Postat av: Giesela

Hej Emma !

Grattis säger jag till er ljuvliga Viggo.

Roligt att M har fått en kusin vitamin... Jag hänger på dig med nya tag ang vikt, mat och motion.

Stor kram från Giesela (syrran´s vän)

2009-01-01 @ 12:36:15
URL: http://www.realrinse.se
Postat av: Anonym

Hej Emma !

Grattis säger jag till er ljuvliga Viggo.

Roligt att M har fått en kusin vitamin... Jag hänger på dig med nya tag ang vikt, mat och motion.

Stor kram från Giesela (syrran´s vän)

2009-01-01 @ 12:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0