nonsens

Det råder väl ingen direkt sjögång i mitt liv just nu, för tillfället glider jag bara med. En kompis till mig väntar barn, det kommer bli hur bra som helst. En annan deppar ner sig, vilket inte är så konstigt när hennes partner och pappa till hennes barn gått bakom ryggen och gjort saker jag inte trodde var möjliga. Eller jo, det kanske jag trodde.
Idag vankades det reflektion/sjuksköterskeminimöte som alla andra onsdagar. Jag fick höra att semesterplanering och semesterdiffar stog på agendan så jag förberedde mig för kamp. Eller inte kamp kanske men jag formulerade väl valda meningar och argument i huvudet för att få min vilja igenom. Det hela slutade med att chefen självmant sa att min semester beviljade. Och jag behövde inte ens öppna munnen. Det var dagens mest oväntade.

I helgen lockar Västerås. Kanske besöker jag Eskilstuna och träffar en vän jag inte sett på evigheter. Det kommer bli en baby-trip. Hälsa på de vänner som fått barn det senaste året men som jag inte riktigt hunnit med att träffa. Jag gillar Eskilstuna, staden ger mig bra vibrationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0