Sjukskrivning

Jag vill inte påstå att jag är någon inbiten arbetsnarkoman eller så, men jag upplever att en av de jobbigaste sakerna i min vardag är att ringa jobbet och sjukanmäla sig de få gånger det behövs. Jag måste tillägga att jag är sjuk ytterst sällan, eller rättare sagt, det är ytterst sällan jag ringer och sjukskriver mig pga sjukdom. Jag vet inte varför det känns så svårt, om det är för att det är tråkigt att vara hemma, förlorad inkomst eller rädsla för att mina kolleger ska misstro mig? Förmodligen en kombination. Jag är för rastlös för att ligga still, för snål för karens och bryr mig för mycket om vad andra tycker.

Nu ska jag försöka sluta bry mig och ägna mig åt självömkan istället. Och försöka inse att min arbetsplats inte faller samman då jag är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0