it's all about babies.

Var igår hemma hos Sussie och fikade, pratade och hade allmänt trevligt. Det är också bra att få möjlighet att öva upp sina babyskills. Fick ett sms av Veronica & Andreas som meddelade att de fått en liten son, äntligen! Pojken är verkligen hur söt som helst och jag kan inte ens föreställa mig den lycka dom måste ha känt (och självklart känner). Dethär förde ju såklart mina tankar vidare till min egen bebis och förestående förlossning. Det är 6 veckor och 5 dagar kvar nu och det börjar kännas ganska otåligt. Egentligen är det ju rätt sjukt att jag (och Lenny) med blandad skräck & fascination ser fram emot detta faktum att föda barn. Just nu känns det inte lika skärmmande som det känns som världens upplevelse. Man får hoppas känslan består.

I morse tog vi oss till Liljeholmen för att gå på föräldrautbildning och det var väldigt, väldigt givande. Det var trevligt, mysigt och lärorikt. Vi fick massa nya idéer och tankar om hur vi ska planera den närmsta tiden. Nog påverkade förlossningsfilmerna oss en del men vi fick fnissa bort de jobbiga delarna med ganska komiska inslag. Vi tänker väldigt lika, min sambo och jag, vilket gjorde förmiddagen väldigt lyckad.
Efteråt åkte jag in till söder för att träffa Amelie. Vi plockade några kulturpoäng genom att gå på Stockholms Stadsmuseum vilket för min del var premiär. Vi promenerade, fikade och fönstershoppade (mest). Nästa vecka är det planerad simning, foxy lady & bikinimama.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0