nya tag.

I morgon försöker jag igen. Att ta mig till jobbet alltså och nu är jag taggad till tusen. Blir fortfarande svimfärdig av att gå ut till köket men jag har hopp om livet.
För er som undrar om Viggo kan jag meddela att det går bra om man ska lita på förskolepedagogerna. Han hade tydligen gråtit som en stucken gris när Lenny lämnade i morse och han kom hem med gråten i halsen och berättade att det var det jobbigaste han någonsin gjort. "Åh stackars Viggo.." tänkte jag, gjorde ledsen-minen  och var tacksam över att jag aldrgi behöver lämna på dagis. Bortsett från det traumat hade han lekt, ätit okej, sovit och vräkt i sig mellis. Duktiga killen!

Min viktnedgång sa du?? Jo men ja. Den är inte lika markant nu, jag åt pannkakor, drack vatten och gick upp ca 2 kilo. Häpp!


Kommentarer
Postat av: Maria

Inte roligt att lämna ledsna barn. Vi slipper nästan alltid det, gjorde iaf det när de var riktigt små. Ellen kan ibland säga "Mamma, jag vill ju bara vara med dig" och stora tårar trillar på runda kinder . Då har man ont i mammahjärtat hela dan. Men glada blir de när man hämtar iaf. ;)



Hoppas det går bra på nya jobbet i morgon. Och heja Viggo på förskolan!

2010-04-07 @ 21:41:52
Postat av: mamma och sven

Hej älsklingen.

Skönt att det känns bättre ,bara du inte går för tidigt till jobbet ? Ja jag kommer ihåg när jag skulle lämna er på dagis hur jobbigt det var.Finns inget värre för en föräldrar att lämna sitt förtvivlade barn.Men oftast gråter dom bara en stund,dessa fröknar är duktiga att få barn att glömma .Det kommer säkert att gå bra,bara ni talar om för Viggo att pappa eller mamma kommer sen.Hoppas du får en bra dag älsklingen.Mamma tänker på dig .Kommer med snus nästa vecka puss

2010-04-08 @ 06:02:00
Postat av: Vonka

Heej, hur gick första dagen på nya jobbet???

2010-04-08 @ 19:10:54
URL: http://unchickmama.blogspot.com/
Postat av: emma

maria, är det kanske inte ännu värre när de uttryckligen säger att de hellre vill vara med mamma? :( Åh jobbigt, jag har dock tur som bara behöver hämta. Din bror däremot, ujuj han har så ont i hjärtat och har redan ikväll ångest över morgondagen

2010-04-08 @ 21:49:23
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0