produktivitet.

Denhär helgen har ju blivt riktigt vettig vilket inte alls är en självklarhet här hemma. Vi har målat innerdörrar, monterat nya dörrhandtag, fixat väggmålningen i hallen, monterat sophink och även gjort ett misslyckat försök att leka elektriker.
Morgonen började redan halv sju och jag kunde inte somna om. Försökte lura Lenny att klockan var jättemycket men den gick han ju inte på. Istället försökte jag manipulera hans morgonseghet med att bjuda på hotellfrukost, det lyckades! Det är rätt underskattat med såna, bara grejen att man slipper skiva grönsaker, köpa hem olika juicer eller diska efter sig. Värt varenda krona!

Livet knallar på men jag tar tillbaka min önskan att bebisen ska komma ut i förtid. Det är nu ynka 4 veckor och 2 dagar kvar och den kan gott och väl stanna där inne. Min svärmor däremot är övertygad om att den kommer komma någon vecka innan, det har hon alltså grundat på att bebisen redan "satt" sig, eller att magen har sjunkit ner rättare sagt. Hur hög vetenskapen är bakom detta argument vet jag icke.
Jag har svårt att böja mig ner till golvet, vända mig i sängen, ta mig i & framförallt ur en bil, gå längre promenader, bära tunga saker men annars går ju allting galant! För första gången börjar jag ta för mig här hemma och faktiskt BER min sambo att servera mig dricka, mellis, ta upp saker jag tappat på golvet etc. Hur smidigt som helst (Varför gjorde jag inte det tidigare för?)

Just det! Har en julmarknad inplanerad med svärmor och svägerska den 29e november. Helgen därefter hade jag tänkt besöka Skansens julmarknad men varken Lenny eller svärmor vill kånka med mig dit, men vi får se. Jag är rätt duktigt på att tjata.

Kommentarer
Postat av: Amelie

Emma jag börjar nästan (nästan) bli frisk nu, så jag kan snart komma och hälsa på! (Och hjälpa dig med att plocka upp saker från golvet såklart) Kram!

2008-11-16 @ 21:02:17
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: Emma

Amelie: Haha lovely!!

2008-11-16 @ 21:26:26
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Emma

Amelie: Haha lovely!!

2008-11-16 @ 21:26:30
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Amelie

Jag fick precis en genial idé! Du borde ha en sån där lång tång-grej som skräpplockare har ju! Det ska jag skaffa tills det är min tur haha.

2008-11-16 @ 23:59:43
URL: http://skeppohoj.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh, såg bilden här nedanför på magen..så stor och fin den har blivit :)

Lova att hålla mig uppdaterad! Miss you!

Puss

2008-11-17 @ 15:21:22
Postat av: Emma

Amelie: Tanken har redan slagit mig! Det hade varit så himla perfekt med en sån!



Lina: naaw söt du är. Tänkte komma och hälsa på denna eller nästa vecka. Jag har varit dålig på det :(

kram!

2008-11-17 @ 16:10:59
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, gör det :) Skicka ett mess till mig om vilken dag du tänkt komma :)

Kram!

2008-11-17 @ 23:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0