vinterland.

I morse väcktes jag av min sambo som kom in i sovrummet och drog upp persiennerna och bad mig titta ut, jättemycket snö! När han väl gått till jobbet kunde jag inte somna om, orsaken var alla barn som blir överlyckliga när snön faller och gärna uttrycker sin glädje i små skrik och vrål a'la Ronja Rövardotter. Nästan. Sedan kom plogbilen och väsnades precis utanför mitt fönster så det fans inte mycket för mig att göra annat än att kliva upp. I vanliga fall hade jag nog muttrat och varit irriterad men så fort snö kommer in i bilden så kan det mesta placeras under kategorin "förmildrande omständigheter". 

Patsy och jag har varit ute på en skön promenad, vilken kanske inte började så bra. Några flickor höll på att bygga fina snölyktor på var sida om vår port och var nästan klara. Eftersom min hund inte gillar barn i flock blev hon rädd och skuttade till och såklart rev hon den ena ljuslyktan varpå den yngsta flickan började gråta. Jag sa såklart förlåt men skyndade snabbt iväg. Dumma barn, dumma hund.

Kommentarer
Postat av: Karin

hahahaha..stackars...hund..=)

2008-11-22 @ 16:03:55
URL: http://litenbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0