jag funderar...

...på att börja gå på babysim med Viggo. Jag tycker det är jätteskönt att bada men Viggo verkar vara lite tveksam till dethär med vatten, bortsett från den gången vi badade tillsammans. Det är ganska dyrt, 1300:- för 8 ggr, så det skulle kännas så onödigt om han inte alls skulle uppskatta det.

Kan de bli glada i bad & vatten efter en kurs i babysim, även fast de inte är speciellt förtjusta innan? Vore ju så skönt om han faktiskt kunde börja gilla att bada eftersom man faktiskt måste tvätta honom lite då&då..

Update 21.29
Nu var det klappat och klart! Anmälan är bindande och ungefär 2 sekunder efter att jag skickat iväg den kom jag på att vissa tillfällen kommer falla bort då jag faktiskt ska jobba i sommar. Därefter blev jag kallsvettig när jag insåg att jag faktiskt måste visa mig i bikini.
Var köper man förresten billiga&bra badbyxor till bebisar?? Eller har någon ett par till övers?

Kommentarer
Postat av: vonka

Heej, Alvin älskar babysimmet. Är mkt roligare än att bada hemma. Vi hade några bebisar som grät de första gångerna på kursen men nu plaskar de och skrattar lika mkt som de andra så visst kan de lära sig att gilla vatten :) Har du kul så har Viggo det också. Kram!

2009-04-21 @ 18:09:54
URL: http://unchickmama.blogspot.com/
Postat av: Sarah Norrtälje

Om han inte gillar det kommer han lära sig. Mille avskydde i början! Jag satt emellanåt i ett hörn i bassängen å ammade för att mille var så grinig. Badbyxor köper du antingen p åbadhuset eller på babyproffsen ellet nåt sånt ställe. Såna med rejäl resår runt låren så inge extremiteter lyckas ta sig ut ;)

2009-04-21 @ 23:45:27
Postat av: Maria

Vi har en hel hög ärvda fina baddräkter med mycket volang på som Viggo kan få låna ;). Sen har jag iaf ett helt paket badblöjor som jag inte kommer använda, de kan ni ta. Tror det räcker med dessa om man tycker det är ok.

2009-04-22 @ 06:47:00
Postat av: Emma

Maria: Ja gärna. Kommer ni upp med dom snart? ;)

2009-04-22 @ 10:10:53
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad har han för storlek? Vi har två par, ett par som är 62/68 men dom är för små..

I och för sig är dom röda/rosa, men ändå!

2009-04-22 @ 18:43:10
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag kan smälla på en av katterna en baddräkt och följa med =)

2009-04-22 @ 20:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0