gnällig blogg 2.0

Det känns som att det finns en överhängande risk att du tycker att min blogg är gnällig och aningen negativ, det är inte min mening. Men jag måste berätta om idag tex när vi skulle åka hem från Västerås.
Viggo var relativ lugn hela förmiddagen, han skötte sig fint under hela tågresan men så fort jag steg på tunnelbanan vid T-centralen vaknade han till i vagnen och började gny. När det inte hjälper att prata & jollra med honom tar jag såklart upp honom och försöker underhålla så gott jag kan. Efter en minut är han fullständigt rabiat! Hur kul är det klockan halv 3 en fredag i Stockholms tunnelbana? Han gallskriker, blir blåröd i ansiktet och är så arg att han inte kan andas. Där sitter jag bland massa resenärer, folk sneglar, suckar, skakar på huvudet eller säger överdrivet högt i mobilen: "Jag hör inget, det är någons unge som skriker!".. Jag blir så himla förtvivlad och med gråten i halsen kliver jag av tunnelbanan aningen för tidigt, för att sedan promenera resterande sträcka hem. Så fort jag stigit av tåget somnar han gott i vagnen.

Varöfr blir det såhär? Går det över??


Kommentarer
Postat av: Karin

inte för att jag har så mycket erfarenhet..men det går säkert över, varför han beter sig så vetjag inte, kan det vara så enkelt som för mycket stimulans från omgivningen, det är ju rätt stökigt och högljudd på centralen? eller...du får inte tycka att jag är taskig nu men om du blir stressad av att han gråter och skriker så kanske det smittar av sig till honom...förstår du..och han blir ännu mer uppjagad när han känner att du är "förtvivlad"



men jag är övertygad om att det kommer lösa sig, du är en duktig och bra mamma, det har jag ju sett själv och jag beundrar dig gumman..kram

2009-02-14 @ 01:07:48
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: syster

hej raring, vad skönt att få komma bort lite til lvästerås, du har ju längtat. Tråkigt att det blir så där med viggo just p åtunnelbanan. Strunta i de andra resenärerna, var man än kommer så är man ALLTID malplacerad om man har barn och vag. JAg ringer dig senare. vi kanske kan leka i helgen puss

2009-02-14 @ 07:30:11
Postat av: Caroline

Jo hon åt den, men de första målen åt hon jättelite. Kanske 1/3 av det hon brukar äta.

När vi fick maten sa dom att vi skulle truga med den om hon ingte åt. Man kunde även testa att he i lite socker så den blir godare men det gjorde vi aldrig

2009-02-14 @ 09:48:18
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: vonka

ja det går snart över, och det är klart att han var tvungen att få skrika av sig lite på vägen hem efter ett superdygn i Västerås. Han var ju så lugn och go hela tiden...hade väl lite att ta igen :) Hoppas verkligen ni kommer hir snart igen, var så mysigt med nattbesök :)



Kram, ses nästa vecka!! Då ska vi vara kulturmammor!

2009-02-14 @ 10:10:09
Postat av: Emma

Tack, jag hoppas verkligen det går över. Positivt var iofs att tågresan gick bra men då fick han ju ligga vid bröstet i 53 minuter :)



Carro: Ska försöka några gånger till och sen med lite socker.. Känns som att han inte får i sig tillräckligt med mat så att han blir nöjd.

2009-02-14 @ 13:45:14
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0