lördag.

Än så länge inga större framsteg med Anna Wahlgrens sömnhjälp men med lite tålamod och babysteps så kanske. Däremot har Viggo över natten lärt sig att greppa saker och föra till munnen samt pratar HÖGT. Jättegulligt.

Ikväll vankas det middag hos svärmor och svärfar, har jag tur bjuds det på potatisgratäng men man vet aldrig. Potatisgratäng är väl bra för figuren? Måste som sagt komma i form till beach 2009 och höstbröllopet vi är bjudna till. Att bli bjuden på ett bröllop per år verkar vara standard, någon gång kanske det är mitt eget. Vem vet.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det var när Tilde var typ 2,5 månad som vi bestämde att börja använda spjälsängen. Innan sov hon endast i vaggan och vår säng (2 veckor kanske), sen när hon började trilskas rejält och skrek hela tiden sov hon bara i vagnen.

Då körde vi över en stor vikt matta tills hon somnade, lyfte sedan över henne i spjälsängen när hon sovit 30 minuter kanske...

Lyfte man över för tidigt vaknade hon och var skitsur.

Vi drog ner på tiden efter hon somnat. Nu lyfter jag över henne så fort hon släcker ögonen typ, eller så somnar hon själv på en gång :)



Jag förstår det måste vara skitjobbigt.. Men det gäller att hitta sitt egna sätt. Här tog det som sagt 2,5 månad att ens börja testa sängen.

Men nu funkar det bra..

Hoppas det löser sig för er!

2009-03-01 @ 11:01:12
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Såklart jag svarar!

Jag vet hur jobbigt det kan vara och att man behöver stöd och råd från alla håll, även fast det kanske inte passar ens eget barn.

Det gör ju att man får lite hopp :)



Hur gammal är Viggo nu?

2009-03-01 @ 15:31:47
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men ni får inge vettigare svar än förut ifrån bvc eller sjukhuset?

Jag tror det blir lite bättre för varje dag som går.. Men man blir slutkörd medans man väntar!

2009-03-01 @ 20:27:10
URL: http://nindo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0