lite senare.

Kameran är nu beställd så till er som väntar på bilder kan jag säga att de kommer. Ska försöka lära mig ta kort också, jag är varken särskilt tekniskt begåvad eller duktig på att se vad som blir "bra" bilder. Dessutom kan jag inga bildbehandlingsprogram så om någon har tid över så får ni gärna lära mig!

Bebisupdate: Om man tycker att oron är stor under graviditeten, så kan jag tala om att det är inget mot den oro som uppkommer när barnet är fött. Det skär i hjärtat när Viggo skriker och jag inte vet vad som är fel. Ingenting hjälper och jag har inga "supertricks" som alla andra mammor verkar ha, ni vet, något litet knep som får deras bebis att tystna på en sekund. Lilleman har dessutom fått fullt av blemmor i ansiktet, hormonprickar kallas det tydligen. Tack för internet, utan det hade jag trott att han var supersjuk. 

update 21.08
Läste en blogg för en stund sen ang lägenheter och viljan att flytta till något nytt. Precis så känner ju jag också så jag trillade in på hemnet. Då ser jag att min granne i samma trapp ska sälja sin lägenhet, en likadan som vår. De har däremot byggt om i stort sett hela sin lägenhet och den blev hur fin som helst och allt var så genomtänkt, smart och snyggt. Så nu sitter jag här lite bitter & avundsjuk. Men är det värt att bygga om och totalrenovera, om vi ändå ska köpa större om 1 år?
De hade en snygg skohylla som jag skulle vilja bygga. Eller så kanske min syster kan bygga en åt mig? :)


Kommentarer
Postat av: carro

Precis, man kan ju köpa nya saker till lägenheten som är ens drömboende men just nu vill jag bara byta ut ALLT! och de känslorna kommer rätt ofta... Å andra sidan vill jag inte lägga ner massor av pengar på möbler och dyligt för den här lägenheten. Spar hellre tills man verkligen får köpa det man vill ha =)

2009-01-04 @ 21:12:08
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Karin

hmm..mja..det beror ju på, med tanke på hur läget ser ut just nu så kanske ni går säkrare med vinst eller plus/minus om ni satsar lite på att göra om där hemma innan ni säljer. jag tror vi skulle gå back med säkert 5-400 000 om vi försökte sälja vår nu och inte gjorde nåt åt den..

=(..men vi ska junte sälja förrän om fyra år i alla fall..jiihoo..eller nåt

2009-01-04 @ 21:38:50
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Karin

men ni har det väl rätt fint ändå?..har för mig köket var rätt fräscht hos er..

2009-01-04 @ 21:42:39
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Karin

men ni har det väl rätt fint ändå?..har för mig köket var rätt fräscht hos er..

2009-01-04 @ 21:43:15
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: syster

Baby visa mig hyllan så bygger jag den till dig så klart..

vet du det bode finnas en handbok till bebismammor men nånstans har jag hört att varje bäbis är unik. Å det tror vi på eller hur? ;)

du känner viggoliscius bäst, vi ska försöka hitta på nåt när jag kommer i veckan!pussar på lillan

2009-01-04 @ 22:31:41
Postat av: Giesela

DU är DEn BÄSTA för Viggo ... Emma, det tar lite tid att lära känna sitt barn. Men jag lovar att du blir säkrare och säkrare för var dag som går. Ibland vill dom ha en hand på magen när dom sover. en annan gång kanske dom bara vill att man säger tex- mamma är här. Dom är ju vana vid "ljud" omkring sig hela tiden i magen. Att inte ta med underverket i affärer är toppen bra. Dom har ingenting där att göra typ dom 4 första veckorna. Och i viggos fall som är född på den delen av året som det frodas sjukdomar överallt är det bra att han är hemma. Ja du det blev ett långt inlägg, men jag finns här om du vill ha råd tips hjälp KRAM från Sarah´s "finaste" // Giesela

2009-01-05 @ 00:07:47
URL: http://www.realrinse.se
Postat av: Emma

Carro: Planerar ni att flytta snart? Jaf har inget tålamod, det känns som en evighet tills vi ska flytta till större. Nackdelen med Stockholm är att lägenheterna kostar så mycket :(



Karin: Jo köket är okej men tråkigt.. Vill byta kakel och golv, och vår granne har bytt plats på sovrum och vardagsrum, slagit ut vägg och fått öppen planlösning. Ska fråga min far när han kommer hem från Vietnam om han vill bygga :)



Gisela: Mm, jag kommer alldeles säkert passa på att fråga nu när du erbjudit dig :) Jag hoppas att jag kommer lära mig Viggo men om alla andra klarar det så borde jag också.

Kram och tack!!



Sarah: Jag visar på onsdag, du ska se. Passarej va fint det är i grannens lgh! Kram

2009-01-05 @ 14:32:55
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Karin

jag kollade den där annonsen..det var ju inte fult direkt..som dom hade gjort..jag vill också ha!!

2009-01-05 @ 17:36:36
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: carro

Nja, det känns inte så aktuellt... Som sagt så har vi det bästa vi kan ha i våra situationer just nu så..





Vet precis hur du känner när barna gråter, vi har inte heller några tricks.

Har ni mycket problem med skrik? Han kanske har ont i magen? Och det är ju inte så mycket att göra åt...

2009-01-05 @ 18:58:03
URL: http://nindo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0