nyårsdagen.

Nu har jag återhämtat krafter genom att sova alldeles för mycket och suttit i soffan och tittat på lite filmer. Gårdagens nyårsfirande var väldigt trevlig och följde samma tradition som de två föregående, nämligen i svärmors och svärfars sällskap. Vi bjöd på en stillsam middag, följt av efterrätt, ost&kex, vin för de som kunde dricka det, sällskapsspel och bildvisning. Dethär med diabilder&projektor är ju så himla kul egentligen, lite som bio och nostalgi i ett.



Jag upplevde förresten att det inte var lika mycket fyrverkerier i år som tidigare år? Lika bra det tycker jag. Dels är jag lite rädd för fyrverkerier och smällare, dels är det synd om alla hundar som är skotträdda. Därtill kommer även de fria djuren i skogens rädsla och de olyckor som inträffar. MEN. De är fina att titta på, det kan jag inte sticka under stol med. Fyrverkerierna alltså, inte olyckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0