äntligen fredag!

Så sitter jag återigen framför datorn utan något direkt spännande att skriva. Däremot kan jag berätta att vi igår var på Orionteatern och såg "Caution!" som jag nämnt ungefär hundra gånger här i bloggen. Jag var lite skraj först eftersom föreställningen handlar om just fobier och sådan har jag i drivor!

Vi kan börja med min extrema spindelfobi vilket gör mig helt handikappad om våren och sommaren. Jag gillar inte att sitta på balkonger, altaner eller nära husväggar, kan inte gå ner i källaren utan sällskap men de gånger jag vågar mig ner gör jag det hukandes och vägrar röra något som vistats i vårt förråd.
Vidare kan jag ibland ha svårt för större folksamlingar i varma och trånga lokaler, som tex SL-bussar på sommaren och som jag visste att Orionteatern skulle förvandlas till då föreställningen skedde mitt bland oss i publiken. Det är jobbigt att inte kunna ta sig ut på en sekund om man vill, jag vet inte varför men jag vill kunna ha nära till nödutgångar. 

Självklart blev jag utsatt för ovanstående två, trängseln rörde mig inte i ryggen men spindeln var lite creepy. Visserligen var det en konstgjord spindel på ca tre meter som hölls uppe av kryckor, men ändå. Bounce är otroligt duktiga och jag vill verkligen att ni som läser min blogg ska försöka få tag i biljetter.

Inför dansen gjorde jag ett tappert försök att göra mig vårpiffig här hemma, försökte liksom gömma denhär mammaglåmigheten som klistrat sig fast i mitt ansikte. Jag hade en liten våtservett med lätt brun-utan-sol-effekt som jag provade, i hopp om att se solkysst ut. Ni har säkert redan förstått att resultatet inte blev sådär jättelyckat? Jag skulle kunna beskrivas som en 14-årig Västeråsfjorits med billig underlagscreme alternativt lika gul som väggarna i en lägenhet hos en 85-årig rökare.

Note to self: Intala dig aldrig mer att en brun-utan-sol-servett kommer göra dig vårfräsch i ett nafs!

Kommentarer
Postat av: Karin

haha..jag testade solsprej förut och det såg ut som om jag hade hepatit efteråt..alltså inte så lyckat.

2009-03-20 @ 16:45:19
URL: http://www.soija.se/
Postat av: mamma

hoppas du får på dig lite riktig sol färg på dig i dag.Vi kämpar med köket,och det blir väldigt fint.Kramar till dig o Viggo

2009-03-21 @ 15:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0