lovely, lovely life.

Det är så härligt att gå ut och gå med vagnen klockan 06.47 en lördagmorgon i oplogad blötsnö. Verkligen. Tur då att jag satt med Viggo i famnen klockan 03.39 i morse och kände mig lika glad i hågen som Mary Poppins. Det var faktiskt så. Just nu i skrivande stund minns jag inte riktigt vad jag tänkte, men jag kommer ihåg att jag då tyckte att mitt liv är alldeles fantastiskt underbart och sådär rosa&fluffigt som det är i filmer.

Jag tror förresten att Mary Poppins-känslan uppstod inatt tack vare att det hänt så många jättebra saker de senaste två dygnen. Vad för saker, det låter jag förbli osagt.


För att höja humöret ytterligare önskar jag mig dethär barnvänliga soffbordet i påskägget. Snälla, snälla påskharen. Vi behöver ett bord som tål att klängas och spillas på, till skillnad från vårt skrangliga 50-talsbord vi har nu. Jag skyddar det från hårdhänta gäster och ondskefulla ringmärken från glas och dylikt. Det går ju inte, med mina neurotiska tendenser kommer jag kollapsa den dagen Viggo står och suger på bordskanten.


Kommentarer
Postat av: vonka

nice bord du! Kanske staten kommer med fett påskägg?? Har du varit in och kollat på nätet? Jag skulle få tillbaka...nästan tio lax men sen ska vi ju betala 32 för vinsten på lägenheten så ja...det bidde inga pengar in i alla fall. Men lite kul ändå :D

2009-03-28 @ 07:55:12
URL: http://unchickmama.blogspot.com/
Postat av: Karin

vart finns det där bordet?..kommer du till jobbet snart..vavava? =)

2009-03-28 @ 13:33:55
URL: http://www.soija.se/
Postat av: Emma

Vonka: Japp jag har kollat och jag får tillbaka lite under 20, men de ska direkt in på mitt sparkonto. Åh vad tråkigt att betala för vinst, när ni ändå köpte nytt i samma veva. Såhär långt efteråt liksom.. Men man får vara glad för den lilla stund pengarna kommer befinna sig på kontot :D

Ska till ikea i morgon och handla möbler. Sen kommer faktiskt en besiktningman hit på torsdag och hjälper oss kolla värdet på lgh och se vad som är värt att renovera och inte..



Karin: Det finns på EM, www.em.com tror jag att det är. Jag funderar fram å tillbaka om det är värt att köpa, det var rätt dyrt :S



Hihi jaa, jag börjar jobba den 6e juni, din helg va?? Och därefter drygt varannan helg till september. Får se hur det blir i höst, om jag fortsätter jobba men antagligen.

2009-03-28 @ 17:52:30
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: Karin

jaaa..jag är ju i kräkland då..kommer hem den 6 juni =)sen kommer jag jobba helgen efter..12-14 juni..som det ser ut just nu

2009-03-28 @ 22:30:44
URL: http://www.soija.se/
Postat av: vonka

va, härligt! Jag hade också sparat...är alltid bra att ha lite undanstoppat i fall något händer eller om man helt plötsligt behöver något extra...som en resa eller nått :D Kul att få den besiktigad...så skulle jag ocks vilja göra men det är knappast värt med den här lyan.



Kram!

2009-03-29 @ 08:48:39
URL: http://unchickmama.blogspot.com/
Postat av: Emma

Vonka: Ah, vi tänkte att det kostar ju inget att ta hit en besiktningsman så man får väl passa på. Vi hade ju först tänkt bygga om hela lägenheten men ska nu bara lägga lite nya golv, ev fixa i köket (beroende på vad han säger på torsdag).

Jag vill så gärna flytta. Men ni då? Inte planerar ni väl hus i Surahammar?

2009-03-29 @ 12:40:55
URL: http://milkandapples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0