det var det det.

Det första jag tänkte i morse när jag slog upp mina blå var att jag borde ta tillvara dagen. Idag är alltså min sista dag som mammaledig, i morgon väntar "det riktiga livet". Japp, det stämmer, jag har levt i någon slags låtsasvärld, en dröm nästan skulle man kunna säga. Hur ska det gå nu, kan man ju undra? Mitt i all vemod känner jag mig ändå taggad! Jag kommer bli en människa igen, en riktig människa, inte bara mamma. Jag ska få lära mig nya saker, få prata med människor som pratar tillbaka, gå på toaletten i fred och framför allt få ha pusskalas på dagis!

Nåväl, ta tillvara på dagen sa jag. Skruva upp hyllor på väggen, sortera kläder, fästa sladdar, dammsuga. Synd bara att jag sitter här och mår illa och bävar över att jag kanske blivit magsjuk. Mådde dödens dåligt i natt men sitter jag bara tillräckligt stilla så kan jag hålla tillbaka kräkset. Det kanske löser sig, jag vill jobba i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0