fin dag trots regn.

Om jag bott i hus hade jag haft trädgårdskalas för jämnan. Det är så trevligt att umgås och göra nytta samtidigt. Om jag inte haft Viggo med mig hade jag kanske unnat mig ett glas vin mellan krattningarna, även fast Långbromamman tycker att trädgårdsarbete och finvin inte riktigt går hand i hand. "Nä, nä. Öl ska det va'!" brölade hon på östgötska medan hon sippade på sin butelj.


Medan dessa två raringar sov passade vi vuxna på att göra fint i trädgården. Den här mamman har t.ex monterat en skottkärra, krattat gräsmatta och beskurit triljarder buskar. "Inte illa" tänker ni nu, och jag kan inte annat än att nicka instämmande. 


Kommentarer
Postat av: Långbromamman

Ha ha, så bre´ öschötska haer jae väl e inte. Du äh allti´väelkommen hiät å jobbae. Tack föer all ä hjälp. Öl ä gott, men due ska få ett glaes vin när du kommer nästa gång.

2010-04-10 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0