hit&dit. fram&tillbaka.

Fy vad det blev jobbigt nu. De flesta som känner mig vet att jag är en fantastiskt velig människa som gärna slipper fatta beslut om jag kan. Jag har så himla svårt att bestämma mig.
Kommunen ringde igen och erbjöd ännu en förskoleplats så Viggo&jag har idag besökt två förskolor här i Västertorp. Här hemma försöker vi bolla fram och tillbaka, fördelar och mindre fördelsamma sidor, men vi blir för den sakens skull inte klokare.

Hur väljer man? Hur vet man att man valt rätt? Är det viktigast med fina, ljusa lokaler eller lättsam personal?  För att få något annat att tänke på åkte jag och Långbromamman till IKEA en stund, barnen fick stanna hemma med sina pappor. Inte blev jag klokare för det men trevligt var det såklart.

Nu: Lägga mig i sängen och fundera, fundera, fundera. Dock vill jag inte klaga, vi har ändå haft väldigt mycket tur. Vi har blivit erbjudna två förskoleplatser som varit våra 2:a och 3:e val och det längsta dagiset ligger 450 meter hemifrån.

Kommentarer
Postat av: jennie karlsson

Skit i lokalerna, hör hur ofta de är ute, omsättning på personal, vad de äter för mat på dagis, hemkokt, eller köpemat, hur många de är i personalen, hur stora barngrupperna är, har de gympa, massage , utflykter mm mm mm .

Jag skulle dra öronen åt mig om de tex ger ungarna rostmacka och Oboy till frukost och mellis, vill ju att de ska äta bra och orka hela dagarna på dagis mm mm

MVH Jennie

2010-03-11 @ 21:08:10
Postat av: emma

Tack! Till slut tog vi det dagiset som var lite äldre och med mindre lokaler. Personalen där kändes bättre, barnen fick vara ute mer där och så har de egenlagad mat (till skillnad från de andra som fick mat från skolköket).

Jag hoppas det här blir bra nu, men det känns bra!

2010-03-12 @ 13:31:22
URL: http://milkandapples.blogg.se/
Postat av: mamma

Bra Emma ,tror att det blir bra för Viggo,ska du skola in honom snart ?puss

2010-03-12 @ 17:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0